Bedrijven waarmee wij werken zijn meestal erg druk met het focussen op waar ze goed in zijn en daardoor is er meestal een gebrek aan tijd en druk om te focussen op manieren om te innoveren en het bedrijf te evolueren. We dagen bedrijven uit om hierover na te denken en werken samen om innovatieve producten te lanceren en hun dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Zowel op strategisch vlak als operationeel vlak proberen we de kansen te spotten hoe we processen efficiënter kunnen maken.
YipYip werkt regelmatig aan commerciële bedrijfsapps.
Wij helpen bedrijven in hun digitale transformatie en helpen bedrijven om te groeien. Dit door zakelijke apps (ook wel bedrijfsapps genoemd) te ontwikkelen voor zowel bedrijven in het segment business-to-business (B2B) als business-to-consumer (B2C).
Tools
We hebben veel ervaring in het ontwikkelen van allerlei soorten tools. We richten ons met name op tools die bedrijfskritische processen ondersteunen. Dit kunnen mobiele apps zijn die we op een ERP pakket aansluiten of complete web-applicaties waarin een bedrijf zijn volledige business kan beheren en regelen.
Business
Bedrijven werken steeds meer 'in-the-cloud'. Een trend die wij zien is dat er steeds meer op maatwerk software voor bedrijven wordt ontwikkeld die enkel via het web benaderbaar zijn. Dergelijke webapplicaties hebben een hoop voordelen, ze zijn altijd en overal toegankelijk, eenvoudig uit te breiden en zijn met name zeer schaalbaar door het gebruik van cloud-based oplossingen zoals AWS (Amazon Web Services). Zo heeft iedere medewerker (en/of klant) altijd en overal toegang tot de juiste bedrijfskritische gegevens.
Service design
Service gerichte tools zijn een onderdeel van wat we aan projecten realiseren. Binnen service design denken we na hoe we de druk op de organisatie kunnen verlichten, zodat gebruikers zelf zo veel mogelijk kan regelen in een 'mijn-omgeving' zonder tussenkomst van menselijk handelen.
- We houden van lange termijn relaties met onze klanten. Vooral gerenommeerde bedrijven stellen ons in staat om waarde toe te voegen op lange termijn. Er valt immers continu te verbeteren.
- We zijn erg nieuwsgierig en vinden het leuk om te leren, van iedere branche leren we weer nieuwe dingen. Zowel specifieke kennis is voor ons interessant als in het algemeen.
- Bedrijven laten meestal kansen liggen op het gebied van digitale transformatie omdat ze (te) druk zijn met hun eigen bedrijfsvoering, wij helpen graag die kansen te spotten en er slim op in te spelen. Zowel proactief als reactief.
- Specifieke problemen vragen om specifieke oplossingen, dat is precies waar wij goed in zijn: het ontwikkelen van maatwerk apps en de juiste oplossing te kiezen voor het vraagstuk in kwestie.
- We bieden bedrijven met digitale toepassingen de mogelijkheid om echt te groeien, hun business beter te laten uitvoeren of veel nieuwe klanten aan te trekken. Als dat lukt geeft dat ons enorme genoegdoening en mogelijkheden om nog meer te verbeteren.
- Je komt bij ieder bedrijf weer zijn eigen technische uitdagingen tegen, dat houdt ons continu scherp en zorgt er voor dat we voldoende bijleren om zo een meerwaarde te blijven creëren.
We leveren onze iOS apps, Android apps en Back-ends development aan diverse type bedrijven. De projecten die we realiseren zijn even divers. Van uitgeverijen tot consultancy bedrijven en alles er tussen – we proberen al onze klanten te helpen hun doelen sneller te bereiken met maatwerk software.
De apps laten zich meestal categoriseren in twee typen:
1. Business-to-consumer (B2C) app maken
Een B2C app kan vele verschillende vormen hebben. Het kan onder andere gaan om 1) apps en games die los worden verkocht aan klanten, 2) om een uitgebreide(re) beleving te bieden aan bestaande en nieuwe klanten óf om 3) apps die bestaande klanten ondersteunen in bepaalde service processen.
2. Business-to-business (B2B) app maken
We maken B2B apps die bedrijven ondersteunen in hun continue digitale transformatie. Dit houdt in dat bedrijven efficiënter kunnen werken, vaak door interne toepassingen. Dit kunnen tools zijn om een bestelproces te vereenvoudigen, een documentatieproces te verlichten of kan zelfs betekenen dat het business-model van het bedrijf transformeert naar digitale dienstverlening.
Overig ...
Staat de app die gewenst is niet in de onderstaande lijst of is er (nog) niet helder wat er benodigd is? Twijfel niet om contact met ons op te nemen, we weten zeker dat wij als app ontwikkelaar kunnen assisteren bij het krijgen van antwoord op deze vragen en de juiste plek in de organisatie kunnen vinden om de app te plaatsen en de meeste waarde te creëren.
Business-to-business (B2C) apps
Service apps
Apps die klanten meer in staat stellen zélf zaken te regelen. Denk hierbij aan een mijn-omgeving app of een app om reparatieverzoeken in te dienen. Dit verlicht telefoon- / e-mailverkeer en de bijbehorende administratieve lasten. Alles staat direct in het juiste systeem.
Uitgebreidere beleving
Dit gaat vooral om apps die de beleving van de organisatie in kwestie verrijken, denk hierbij aan wandelroute apps in een natuurpark of een Augmented Reality app als toevoeging op een fysiek prentenboek. Deze apps leveren meerwaarde aan de klant.
Apps met een eigen verdienmodel
Mobiele apps die iets "nieuws" doen, hierbij kun je denken aan een to-do app die ontzettend handig is, een social community of een game app zoals Bru-taal, die kinderen leert om beter om te gaan met taal. Vaak zijn dit nevenactiviteiten van een bedrijf.
Business-to-consumer (B2B) apps
Interne service apps
Mobiele apps die contextuele informatie aan medewerkers verstrekken. Denk hierbij aan financiële data of verkoop gegevens. We maken gebruik van bestaande bronnen (ERP pakketten) en sluiten apps aan op deze bestaande systemen of we bouwen deze systemen op maat.
Interne tools
Apps die slechts een beperkt deel van de bedrijfsvoering vereenvoudigen voor medewerkers. Bijvoorbeeld de Schippers app van de Watertaxi Rotterdam; waarmee de planning digitaal inzichtelijk is maar ook transacties kunnen worden afgehandeld.
Supply-chain apps
Apps die het grootste deel van de supply-chain aan eindklanten vereenvoudigen door te digitaliseren. Medewerkers van een buitendienst kunnen met een dergelijke app bijvoorbeeld al hun werkzaamheden volledig administreren en communiceren.
- Als klanten bij ons een app laten maken gaan we voor de langdurige relatie zodat we echt het verschil kunnen maken op de middellange termijn.
- We hebben kennis van zowel de voorkant (app development) als achterkant (back-end development), daarmee kunnen we de juiste technische keuzes maken en een goede integratie van bestaande systemen realiseren indien noodzakelijk.
- We focussen ons niet op één specifieke branche, waardoor we de afgelopen jaren al veel kennis hebben opgedaan die breed toepasbaar is. We verdiepen ons in al onze klanten en werken met domeinexperts om die kennis te verrijken.
- Een "niet lullen, maar poetsen" mentaliteit.
- We verdiepen ons écht in de materie van het bedrijf zodat we optimale toepassingen kunnen ontwikkelen waar het bedrijf ook echt iets aan heeft. De investering moet het waard zijn.
Samen van jouw visie een applicatie maken?
Van webapplicaties tot mobile apps, alle software ontwikkelen we op maat.
Specifiek op zoek naar een app developer? Of juist naar een all-round partner die helpt bij een digitale transformatie? Kom gerust een keer op de koffie in Rotterdam voor een vrijblijvend gesprek! We zijn altijd enthousiast en gemotiveerd om te praten over nieuwe ideeën en concepten.
Kennis maken?