Bedrijfsprocessen digitaliseren en optimaliseren
Bij het uitwisselen van kunstwerken worden keuzes van de klant (e.g. nieuwe kunstwerken huren of retourneren) bijgehouden, om zo de status van alle kunstwerken die in beheer zijn volledig en inzichtelijk te houden. De kunstplaatsers van Business Art Service gebruiken hiervoor een speciaal ontwikkelde Native iOS app welke communiceert met het ZoHo Creator systeem en een intern ontwikkelde backend. Tot de data in deze systemen behoort onder meer alle besporken wensen en adviezen van stijladviseurs.
De mobiele app geeft de plaatsers van kunst ten alle tijden toegang tot de meest actuele en belangrijke informatie die benodigd is gedurende de installatie. De nieuwe app maakt de workflow efficiënter in alle verschillende situaties: van plaatsing, herplaatsing en validatie tot het retourneren van kunst. Ook hoeven ze met de mobiele app niet constant te schakelen tussen diverse informatiebronnen: de informatie die nodig is, is precies op het juiste moment beschikbaar.
Zo faciliteert de applicatie een goede verslaglegging van kunstplaatsing én wordt het mogelijk om adviseurs op kantoor, plaatsers op locatie én de klant correct te informeren over de huidige status.
Een nieuwe app ontwikkelen tijdens de overgang van back-end systemen
Omdat de interne systemen werden herzien en gemigreerd is er besloten om de bestaande iOS app van de plaatsers opnieuw te ontwikkelen. De bestaande smartphone app sloot technisch gezien sowieso niet meer aan op de nieuwe systemen en kostte veel werk om te refactoren. Daarnaast voldeed de app ook niet meer aan de verwachtingen en benodigdheden van de kunstplaatsers op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en informatie-voorziening.
Om dit op te lossen kwamen Business Art Service en YipYip in contact om voor de volledige workflow een nieuwe maatwerk app te ontwikkelen en ontwerpen (UX, UI) die naadloos aansloot op de nieuwe API's en systemen.