Overweeg je om een iOS app te laten maken? Doordat je een iPhone of iPad app zelf kunt publiceren in het portal, heb je direct een wereldwijd bereik: de nieuwste manier van uitgeven. Ideaal voor de verspreiding van (prenten)boeken en games, waarbij een goed idee en een soepele technische uitwerking al snel tot een gewild product kunnen leiden. Als de app in meerdere talen beschikbaar is, spreek je eenvoudig de hele wereld aan. Voor elk land is er een eigen App Store, waar je het publiek op maat kunt bedienen.
Welke apps hebben het grootste succes? Dat zijn vaak de meest eenvoudige, met een helder concept. Beleggen, netwerken, streamen, fotograferen, efficiënt werken, berichtjes sturen - als je deze trefwoorden hoort, kun je er waarschijnlijk al direct een bekende app bij bedenken. Maar ook minder bekende apps kunnen ware pareltjes zijn. Zo zijn wij vooral fan van de met liefde gemaakte kinderapps, die vol kleurrijke illustraties en originele interacties voor uren speelplezier zorgen. Onze eigen educatieve apps en kids games vormen een mooie aanvulling op dat aanbod in de App Store.
Business versterken
Tegenwoordig zie je steeds meer bedrijven die puur zaken doen met een app - zonder website zelfs. Want ook voor het vergroten van het bedrijfsresultaat ben je in de App Store aan het juiste adres. De vele B2B applicaties die we hebben gebouwd zijn een uitstekend voorbeeld van effectief iOS app development. Denk aan een track and trace app, een catalogus app, een leuke-dingen-doen app die gebruikt maakt van kaarten en de geografische locatie: op een Apple iPhone of iPad werken deze apps uitstekend. De vormgeving van de devices is fraai, dus de UX en UI van de app moeten daarbij aansluiten. Met heldere knoppen, logische navigatie, een clean design, iconen en illustraties - alles om de functie van de app ten volle te kunnen presenteren. Omdat YipYip alleen native apps ontwikkelt, kunnen we optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die het Apple platform biedt. En dat geldt óók voor toepassing op de Apple Watch (watchOS) of Apple tv (tvOS).
Analyses maken
Nadat een iOS app ontwikkelaar de app heeft gemaakt, begint de marketing van de app onder potentiële gebruikers. Dat kan via diverse kanalen zoals onder andere: het eigen netwerk, via free publicity en (betaalde) advertenties. In de App Store is het mogelijk om met nauwkeurige zoekwoorden en een mooie presentatie van screenshots de communicatie van de app te ondersteunen. We noemen dit process App Store Optimization (ASO). Daarna is het afwachten: wie downloadt de app? In welke landen, welke categorieën en met welke trefwoorden? Vervolgens laten de analytics zien hoe lang mensen de app gebruiken en in welke onderdelen ze het meest actief zijn. Dit alles vormt een stevige basis voor doorontwikkeling, want zodra het iOS app development eenmaal is gestart blijven er altijd wensen over om de app beter en relevanter te maken. Een traject waarin YipYip graag adviseert, gebaseerd op onze ervaring en inzicht.